SABC cranked up Mugabe propaganda

SABC cranked up pro-Mugabe propaganda

26 Jan 2011 – Johannesburg. In stunning revelations that directly implicate ex-Pres. Thabo Mbeki, a SA high court judgment ruling revealed that state-owned SABC-TV unlawfully manipulated news items on Zimbabwe’s 2004/5 elections – and also blacklisted certain white commentators perceived of being anti-Mugabe…

A high court judge in Johannesburg ruledthat the SABC was guilty of ‘manipulating the news in 2005 and 2006’, in a ruling that will boost criticism of the way the SA state-owned broadcaster manipulates political news. Judge Neels Claassens also ruled that an ex-head of news ‘dishonestly tried to cover up this manipulation.’

SA BROADCASTER MANIPULATED POLITICAL NEWS RULES GAUTENG COURT JAN262011

http://www.zimbabwemail.co.zim

About Adriana Stuijt
Retired South African-Dutch journalist formerly Sunday Times Johannesburg

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: